Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych
Doszło do wypadku przy pracy w Twojej firmie? Podpowiadamy, jakie najważniejsze kroki należy wykonać w przypadku ustalania okoliczności i przyczyn wypadku, a także opracowania niezbędnej dokumentacji.
- Zabezpieczenie miejsca wypadku
- Wezwanie profesjonalnej pomocy
- Zawiadomienie PIP oraz prokuratora
- Tworzenie zespołu powypadkowego
- Działania zespołu powypadkowego
- Kwalifikacja prawna wypadku
- Sporządzenie protokołu powypadkowego
- Zapoznanie poszkodowanego z treścią protokołu
- Zatwierdzenie protokołu powypadkowego
- Przekazanie zatwierdzonego protokołu powypadkowego pracownikowi
- Przekazanie protokołu powypadkowego właściwemu inspektorowi
- Rejestr wypadków przy pracy
Krok 1
Zabezpieczenie miejsca wypadku

Krok 2
Wezwanie profesjonalnej pomocy
Krok 3
Zawiadomienie PIP oraz prokuratora

Krok 4
Tworzenie zespołu powypadkowego
Krok 5
Działania zespołu powypadkowego
Krok 6
Kwalifikacja prawna wypadku

Krok 7
Sporządzenie protokołu powypadkowego
Krok 8
Zapoznanie poszkodowanego z treścią protokołu

Krok 9
Zatwierdzenie protokołu powypadkowego

Krok 10
Przekazanie zatwierdzonego protokołu powypadkowego pracownikowi

Krok 11
Przekazanie protokołu powypadkowego właściwemu inspektorowi

Krok 12
Rejestr wypadków przy pracy



Specjalista ds. BHP, inspektor ochrony przeciwpożarowej, auditor wiodący ISO 45001:2018, biegły sądowy przy Sądzie Okręgowym w Warszawie, doradza i szkoli w zakresie bezpieczeństwa pracy w różnych branżach m.in. budownictwie, przemyśle energetycznym oraz zakładach produkcyjnych.