Komisja BHP
Komisja BHP – pracodawca zatrudniający więcej niż 250 pracowników powołuje komisję BHP jako swój organ doradczy. W skład komisji bhp wchodzą w równej liczbie przedstawiciele pracodawcy (w tym pracownicy służby bhp oraz lekarz sprawujący profilaktyczną opiekę nad pracownikami) i przedstawiciele pracowników (w tym społeczny inspektor pracy). Przewodniczącym komisji bhp jest pracodawca (lub osoba upoważniona), a wiceprzewodniczącym – społeczny inspektor pracy (lub przedstawiciel pracowników). Obowiązkami i zadaniami komisji bhp są:
- formułowanie wniosków dotyczących poprawy warunków pracy;
- opiniowanie podejmowanych przez pracodawcę środków zapobiegających wypadkom przy pracy
- dokonywanie przeglądu warunków pracy, okresowej oceny stanu bhp;
- współdziałanie z pracodawcą w zakresie realizacji jego obowiązków dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy (art. 237 § 1 kp).