Doświadczenie i wiedza

Wprowadzanie produktów w opakowaniach na rynek

Jesteś zainteresowany/zainteresowana wprowadzanie produktów w opakowaniach na rynek?

Firmy, które wprowadzają na rynek produkty w opakowaniach czyli sprzedają towar w pudełkach, butelkach, foliopakach czy innych rodzajach opakowań sprowadzają produkty w opakowaniach z zagranicy lub pakują towary we własnym zakresie, podlegają obowiązkom wynikającym z ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Przedsiębiorcy ci muszą zarejestrować się w systemie BDO oraz spełniać szereg obowiązków z tym związanych.

Obowiązki te dotyczą szerokiego grona branż: producentów i importerów żywności, kosmetyków, elektroniki, chemii gospodarczej, tekstyliów, a także sklepów internetowych czy hurtowni. Dzięki współpracy z EHS Consulting unikniesz kar związanych z nieprzestrzeganiem skomplikowanych przepisów.


FAQ

Masz inne pytania?

Sprawdź nasze pytania i odpowiedzi – wspólnie rozwiejemy wszelkie wątpliwości!

Gdy samodzielnie pakuje produkty, sprowadza je z zagranicy w opakowaniach lub oferuje produkty zapakowane pod własną marką.

Brak rejestracji w BDO, ewidencji czy sprawozdania może skutkować grzywną lub administracyjną karą pieniężną od 5000 zł do 1 mln zł.

Nie – opłata dotyczy tylko tych firm, które nie zapewnią wymaganego poziomu odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych.

W niektórych przypadkach przedsiębiorcy mogą skorzystać z tzw. pomocy de minimis, aby zmniejszyć koszty wynikające z obowiązków środowiskowych. Warunkiem jest spełnienie kryteriów określonych w przepisach oraz posiadanie odpowiednich dokumentów potwierdzających wykorzystanie limitu pomocy de minimis. To rozwiązanie może być szczególnie korzystne dla małych i średnich firm- w EHS Consulting od razu podpowiemy Ci, jeżeli możesz zwolnić się z opłat.

Firmy wprowadzające produkty w opakowaniach lub transportujące odpady, muszą uiścić opłatę rejestracyjną za BDO. Wysokość tej opłaty zależy od rodzaju i skali prowadzonej działalności i wynosi 200 zł dla mikro przedsiębiorców oraz 800 zł dla pozostałych (stan na 01.07.2025r.)

1.

Kontakt

Pierwszym krokiem jest kontakt z nami przez telefon lub mail

2.

Rozmowa

Drugi krok to poznanie potrzeb klienta i zaproponowanie warunków

3.

Współpraca

Trzeci krok to podjęcie współpracy i rozpoczęcie działań


bezpłatna konsultacja

Umów się na bezpłatną 15 minutową konsultację online

Wybierz dogodny termin i umów się na spotkanie online. Bezpłatna konsultacja to 15 minut, które możesz wykorzystać na rozmowę na dowolny temat związany z audytem BHP.


referencje

Zobacz co piszą o nas klienci

Bardzo profesjonalna obsługa. Dużym plusem jest kompleksowość w dziedzinie BHP i PPOŻ.

Dawid

Kaczmarski

Szkolenie bardzo ciekawe, treści przekazywane w prosty i jasny sposób. Bardzo mili prowadzący. Polecam!

Daria

Pietrzyk

Super szkolenie, merytoryczne, nienudne i praktyczne. Bardzo przyjemni prowadzący, polecam!

Sonia

Sanford-Sykut


branżowe informacje

Blog

  • Ochrona środowiska w przedsiębiorstwie

    Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z odpowiednimi obowiązkami po stronie przedsiębiorcy. Dotyczą one różnych dziedzin życia, w tym tak ważnej…

Jesteś zainteresowany naszymi usługami?

Masz pytania?

+48 887 043 666